Kommunalt

Vilket samhälle vill just du ha i framtiden?

Det ligger inte i den svenska så kallade folksjälen att vara girig och vilja ha ett samhälle där de rika blir rikare och de fattiga fattigare. Inte heller agera osolidariskt mot människor som har det svårt. Inskränkt ”vi och dom”- tänkande eller förpassa makten till några få priviligierade rika grupper. Utan snarare faktiskt tvärt om. Ett samhälle utifrån människornas behov för alla är i stället en god framtidsvision.

Vill du vara och bestämma hur vår framtida kommun skall se ut eller ska vi låta någon annan göra detta åt oss? Är kanske chefen på din arbetsplats lämplig, eller ska vi anställa någon konsult utifrån för uppdraget?

Det vill de flesta säkert inte!

Men ett jämlikt och rättvist samhälle kommer inte per automatik, utan kräver engagemang och att fler är med och påverkar utvecklingen. Detta måste vi själva göra. Utifrån verkligheten bidra med våra personliga egenskaper, kunskap och delaktighet.

Att engagera sig politiskt är att göra skillnad. Vi i Vänsterpartiet jobbar hårt med att få fler människor att aktivera sig och vara involverade i politiken här i Sigtuna kommun. Vår partiförening är lättillgänglig och utvecklande att vara med i och kamratskap,roliga möten och aktiviteter är alltid i fokus.

Med solidaritet och omtanke som grund lyfter vi varandra och skapar goda förutsättningar för framtidens politik i Sigtuna kommun.