• Vänsterpartiet ...

Vänsterpartiet Märsta-Sigtuna söker Politisk sekreterare

Vänsterpartiet gick fram i senaste valet och stärkte sin position som fjärde största parti i Sigtuna kommun. Vi söker nu dig som vill arbeta som politisk sekreterare under den nuvarande mandatperioden. Arbetet kommer ske i nära samarbete med vår gruppledare samt övriga förtroendevalda med att utveckla partiföreningen och sprida vår politik.

Arbetsuppgifterna kommer att vara varierade men kommer ha ett stort fokus på intern och extern kommunikation. Du kommer att vara en resurs för våra förtroendevalda och hjälpa till i det parlamentariska arbetet med motioner, debattartiklar mm men även att vara kontaktperson för våra medlemmar.

God kunskap om Vänsterpartiets politik är viktigt och naturligtvis delar du våra värderingar. Du har god samarbetsförmåga, initiativrik och organiserad. Erfarenhet från liknande arbete inom Vänsterpartiet eller politikerstyrd organisation är en merit.

Anställning sker formellt via Sigtuna kommun och är tidsbegränsad och följer mandatperioden. Du arbetsleds av Vänsterpartiets gruppledare och har en flexibel arbetsplats i kommunhuset i Märsta. Oregelbundna arbetstider är vanligt. Detta styrs utifrån ett reglemente för politiska sekreterare som går att hitta på Sigtunas hemsida.

Omfattning: 37,5 %
Tillträde: Enligt överenskommelse men tidigast 1 mars
Varaktighet: Mandatperioden
Lön: Enligt reglemente
Vi tar gärna emot din ansökan med CV och personligt brev. Vänligen skicka din ansökan till [email protected] senast 21 februari.
Frågor: Kontakta Niklas Andersson (gruppledare) eller Marta Aguirre (ordförande)